World of Speed: Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution


Mercedes-Benz 190E je vlastne predchodca triedy C. Konkrétne verzie Evolution boli zamerané na ostrú jazdu - autá mali šestnásťventilový štvorvalec vyrobený v Cosworthe, z objemu 2,5 litra mal výkon 205 koní. V roku 1988...

Mercedes mal ďalej 5-rýchlostný manuál, ten prenášal výkon na zadnú nápravu. Auto malo taktiež diferenciál so zníženou svornosťou (LSD), podvozok bol pritvrdený a znížený. 190E sa nakoniec stalo základom k závodnému špeciálu nasadenému v DTM. Cestným verziám konkurovala hlavne prvá generácia BMW M3.



Need for Speed oslavuje 20 rokov

Prvý diel z hernej série Need for Speed vyšiel ešte v roku 1994 na konzolu 3DO a neskôr bol portovaný na DOS (presne tak, DOS, kedy ste o ňom naposledy počuli?), prvý PlayStation a Segu Saturn. Už vtedy bola skratka NFS pevne spätá s vydavateľom Electronic Arts. Hra obsahovala spolu osem áut (deviate sa dalo odomknúť), sedem máp a naháňačky s políciou.
The Need for Speed dalo vzniknúť dnes už legendárnej hernej sérii, ktorá je zhrnuá v nasledujúcom krátkom videu:
Ako to vidíte vy? Zažíva NFS svoj vrchol alebo úpadok? A koľkých ďalších rokov sa značka ešte dožije?
World of Speed: Pagani Huayra


Tentokrát prezentujú jedno auto, ktoré skvelo zapadá do kategórie superšport. Ide o najnovšie dielo taliana menom Horacio Pagani, ktorého by koniec koncov mohol poznať asi každý správny petrolhead, a jeho Pagani Huayra, auto, ktoré stojí vedľa staršej Zondy ako jej väčší brat.

Huayru poháňa motor 6.0l V12 pôvodne vyrobený divíziou AMG. Je prepĺňaný dvoma turbami, a tak dokáže vydolovať až 730 koní a 1000 Nm. Na zadnú nápravu je táto sila prenášaná sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou. Vďaka použitiu karbónového monokoku je auto extrémne tuhé a ľahké - váži len 1350 kg. Medzi ďalšie špecialitky patria vyklápacie Gullwing dvere a aktívne aerodynamické prvky.



Všetky screenshoty sú vo FullHD. Tešíte sa na túto sci-fi exotiku vo World of Speed?
Návšteva štúdia Ghost Games

Po vstupe do švédskej časti štúdia (konkrétne v Gothenburgu), vás privíta veľké červené logo, znázorňujúce (neprekvapivo) ducha.

Na videu, vytvorenom ešte v máji minulého roku, je (vtedy ešte len pripravovaná) hra bližšie predstavovaná. Ghost Games boli vtedy zložení z veľmi talentovaných ľudí pracujúcich napr. na sérií GTA alebo pretekárskej Forze. Samotný riaditeľ štúdia Marcus Nilsson pracoval pre štúdio DICE (séria Battlefield). Zaujímavé je, že majú v štúdiu pohodených aj niekoľko kvalitných volantov od Logitechu, napriek tomu že samotná hra ich nepodporuje.
Názory tvorcov ohľadom #FutureofNFS

» Po prvé, bol potvrdený grafický engine FrostBite 3, s ktorým už štúdio má svoje skúsenosti (beží na ňom Rivals).
» S vývojom hry sú len v ranej fáze vývoja (síce správa, ktorá vyšla len pred pár hodinami hovorila niečo iné), preto zrejme na blížiacej sa hernej výstave E3 nebude ukázaná žiadna prezentácia chystanej hry.
» Na otázku, ktorú časť hry plánujú vylepšiť vývojári najviac, odpovedali - grafika bude ešte lepšia.
» Je tu malá možnosť zdieľania (prípadne exportu) záznamov z pretekov (replays).
» Na otázku, či bude ďalší diel NFS nadväzovať na niektorú z predchádzajúcich častí, alebo to bude čisto nový diel, odpovedali tvorcovia - nabudúce to bude dynamicky rozdielne. Čo si pod tým predstaviť, uvidíme asi až v roku 2015.
» Tvorcovia sú si taktiež vedomí veľkej obľúbenosti série Underground.
» Je možné, že príbehovo bude ďalšia hra podobná Rivals (teda žiaden komplikovaný dej). Nie je to ale isté.
» Na otázku ohľadom rozsiahlej úpravy vzhľadu áut bola vcelku pozitívna odpoveď - možno že sa v tejto oblasti niečo zlepší.
» Herné štúdio sa momentálne skladá z asi 100 ľudí.
To je nateraz všetko. Zostaňte naladení na NFS Center, ďalšie novinky budú pribúdať.
Nové NFS až o rok!


Marcus Nilsson (podpísaný ako výkonný producent Ghost Games) v správe hovorí, že v hernom štúdiu už majú rozpracovanú nasledujúcu hru. Nechcú ju však vydať v tomto roku a namiesto toho chcú vypočuť ohlasy hráčov a vytvoriť konečne tú hru, po ktorej všetci túžia.
NFS film zarobil už 200 miliónov

Táto správa znamená aj to, že si pri nákladoch odhadnutých na 66 mil. USD na seba film zarobil už dvakrát. Dočkáme sa aj druhého dielu?

Filmový Mustang je tak trochu podvod

Podľa tlačovej správy, ktorú vydal samotný Ford, tomu tak je. Auto by malo byť kvôli takému náporu výkonu značne upravené, a tak vo Forde pridali na kapotu nasávacie otvory. Aby šlo auto s dobou, spätné zrkadlá nahradili kamery a do interiéru si našlo cestu štartovacie tlačidlo. Vo filme to predsa bolo všetko vidieť, tak kde je problém? Ford totiž pustil k autu novinárov...

Tí odhalili, že tento konkrétny Mustang nemá ani motor naladený na 900 koní divíziou Ford Racing, ani skutočné kamery namiesto spätných zrkadiel. Čo určite má, sú zaslepené nasávacie otvory na kapote a vstupy vzduchu v nárazníku, plastové atrapy kamier a hlavne kus plastu v tvare štartovacieho tlačidla nalepený na mieste zásuvky na 12V. Možno boli nakupovať rekvizity značky Tuningline.

Otázkou na záver zostáva, či to niekomu vadí. Ford vydal oficiálne PR správy, kde hovoril o skutočne upravenom aute. Vzhľadom na hercov je však pochopiteľné, že ich nenechali trápiť sa s premotorovaným strojom. Mňa len stále máta jedna scéna z filmu, kde tento Mustang jazdil po okruhu, vyrazil zo zákruty a na asi tristo metrovej rovinke dosiahol maximálnu rýchlosť 370 km/h...
Hot Pursuit vs. skutočný život

Sam a Niko z Corridor Digital sa spolu s Ashly vybrali do Las Vegas. Ich prvou úlohou bolo zmerať si sily v Need for Speed: Hot Pursuit (2010). Aby to však mali ťažšie, hrali počas jazdy v otvorenej 911 Carrere(996) a na tablete Microsoft Surface Pro. Či už vďaka nízkemu výkonu alebo behu na batérie, hra pôsobí trochu slow-motion.
Skutočná úloha však prišla až neskôr. Trojica sa dostala až na Las Vegas Motor Speedway a v požičovni si vybrali reálne stroje. Po rýchlom vyškolení sa na trati proti sebe postavili Niko vo faceliftovanom Gallarde a Sam v 458 Italii. Jazdilo sa na čas, každý mal tri kolá na stanovenie najlepšieho času.
Odpoveď na otázku kto vyhral vám dá nasledovné video v ktorom zaznel aj zaujímavý názor, že sa mnoho znalostí z hrania závodných hier dá využiť a aplikovať aj v skutočnom živote. Ako to vidíte vy?
Prvé ingame video z WoS

Autori chceli vo videu ukázať hlavne možné pohľady kamery. Hardcore hráčov poteší hlavne možnosť pohľadu z kabíny (z reálneho pohľadu vodiča). Hra bude takisto obsahovať klasický pohľad z kamery za autom a pohľad z kapoty. Z videa je si tiež možné urobiť približnú predstavu o jazdnom modeli vozidiel a reálnej grafike v hre.
Strana: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80 - 81 - 82 - 83 - 84 - 85 - 86 - 87 - 88 - 89 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 - 95 - 96 - 97 - 98 - 99 - 100 - 101 - 102 - 103 - 104 - 105 - 106 - 107 - 108 - 109 - 110 - 111 - 112 - 113 - 114 - 115 - 116 - 117 - 118 - 119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148 - 149 - 150 - 151 - 152 - 153 - 154 - 155 - 156 - 157 - 158 - 159 - 160 - 161 - 162 - 163 - 164 - 165 - 166 - 167 - 168 - 169 - 170 - 171 - 172 - 173 - 174 - 175 - 176 - 177 - 178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202